Prof. UEK dr hab. Marek Szarucki

Kierownik Katedry Analiz Strategicznych (od 1.10.2019). Absolwent Wydziału Zarządzania Politechniki im. Giedymina w Wilnie (licencjat na kierunku zarządzanie, 1999), Akademii Ekonomicznej w Krakowie (magister ekonomii, 2001) oraz Karlstad University, Szwecja (MA in service management, 2004). Stopień doktora nauk ekonomicznych z zakresu nauk o zarządzaniu uzyskał w roku 2007 (rozprawa „Motywy tworzenia mikroprzedsiębiorstw w Polsce i w Szwecji”), a doktora habilitowanego nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu w roku 2017 (monografia „Koncepcja doboru metod w rozwiązywaniu problemów zarządzania”).

Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe, uczestnik programów naukowo-badawczych, dydaktycznych i specjalistycznych kursów na uniwersytetach w Karlstad, Helsinkach, Pradze, Graz, St. Petersburgu, Moskwie, Kownie, Wilnie, Wiedniu czy Zagrzebiu. W roku 2009 jako Visiting Professor odbył dwumiesięczny staż naukowo-badawczy w Grand Valley State University (Michigan, USA) oraz półroczny staż naukowy w School of Management University College London w ramach stypendium im. Bekkera (NAWA) w roku 2019. W latach 2009-2011 był redaktorem wortalu branżowego w zakresie zastosowania gospodarczego wyników badań i prac badawczych w dziedzinie nauk ekonomicznych „Nauka i Gospodarka”. Członek zespołów redakcyjnych czasopism: Journal of Business Excellence, Business: Theory and Practice, Journal of Business, Management and Education oraz Journal of Entrepreneurial Business and Economics Review.

Zainteresowania naukowe

Jego zainteresowania naukowo-badawcze koncentrują się na metodologii nauk o zarządzaniu, motywach tworzenia mikroprzedsiębiorstw, zarządzaniu innowacjami oraz współpracy nauki z biznesem. W latach 2015-2018 kierował projektem naukowo-badawczym pt. „Model doboru metod w procesie rozwiązywania problemów zarządzania” finansowanym przez Narodowe Centrum Nauki (grant nr 2014/13/B/HS4/03452). Jest autorem oraz współautorem licznych publikacji naukowych w czasopismach krajowych i zagranicznych, a także kilkudziesięciu artykułów popularno-naukowych z zakresu współpracy nauki z biznesem.